YELLOW BRINGS JOY TO THE WORLD
W 1805 roku Madame Clicquot owdowiała i w wieku zaledwie 27 lat przejęła istniejący od 1772 roku dom szampański, przemianowany później na Veuve Clicquot (fr. veuve – wdowa). Jej motto „Tylko jedna jakość. Najwyższa.” jest dewizą Veuve Clicquot do dziś. Madame Clicquot zawdzięczamy wiele innowacji: od stołu do przekręcania leżakujących butelek, poprzez prawną ochronę marki, aż do produkcji szampanów Rosé i rocznikowych. „Od dziś nie piję niczego innego!” – miał oświadczyć car Aleksander I, gdy w 1812 roku spróbował szampana od Madame Clicquot. A gdy w 1814 roku do Rosji dotarła partia rocznika 1811 (zwanego Rocznikiem Komety z powodu komety widocznej wtedy nad Francją), carski dwór, arystokraci a nawet Puszkin, Czechow i Gogol zakochali się w szampanie Clicquot – podobnie, jak koneserzy w tak wielu innych krajach. Ostatecznie to nie Napoleon podbił Rosję – lecz Madame Clicquot. I świat Charakterystyczny finezyjny styl szampanów Veuve Clicquot uzyskuje się przez kupaż dziesiątek win bazowych z trzech odmian winogron, z przewagą Pinot Noir. By osiągnąć pełnię smaku i aromatu, szampany dojrzewają od 3 do 10 lat w kredowych piwnicach ciągnących się pod miastem Reims. Veuve Clicquot często porównywano do pięknej kobiety – mówi się więc, że Pinot Noir daje tej piękności szkielet, czyli moc, Pinot Meunier to mięśnie, którym zawdzięcza ona esencję, zaś Chardonnay to perfumy niosące świeżość i uwodzicielską delikatność. Veuve Clicquot to nie tylko wspaniale skomponowany szampan lecz także kwintesencja radosnego, spontanicznego i emocjonującego stylu życia. Towarzyszy głośnym światowym wydarzeniom kulturalnym I sportowym, między innymi najwyższej rangi turniejom Polo i golfa, czy pokazom klasycznych samochodów sportowych na torze wyścigowym Goodwood w Wielkiej Brytanii – wszędzie, gdzie kieliszek orzeźwiającego szampana podkreśla niecodzienne emocje, z odrobiną szaleństwa i twistem w stylu Veuve Clicquot.
Być może tylko kobieta mogła stworzyć dom szampański, który do dziś jest symbolem radości, przewrotnej błyskotliwości, lekkości i emocjonującej pasji życia. Madame Clicquot, pierwsza kobieta, która poprowadziła dom szampański, to postać wyjątkowa – śmiała innowatorka i perfekcjonistka, pełna energii, wyobraźni i pasji, jedna z najbardziej ambitnych businesswoman w historii. Jej energię i charyzmę oraz charakter szampana oddaje słoneczna i prowokująco radosna, żółta etykieta Veuve Clicquot. To także symbol stylu życia – nowoczesnego, spontanicznego i ekscytującego, z przewrotnym przymrużeniem oka i orzeźwiającą nonszalancją.
Być może tylko kobieta mogła stworzyć dom szampański, który do dziś jest symbolem radości, przewrotnej błyskotliwości, lekkości i emocjonującej pasji życia. Madame Clicquot, pierwsza kobieta, która poprowadziła dom szampański, to postać wyjątkowa – śmiała innowatorka i perfekcjonistka, pełna energii, wyobraźni i pasji, jedna z najbardziej ambitnych businesswoman w historii. Jej energię i charyzmę oraz charakter szampana oddaje słoneczna i prowokująco radosna, żółta etykieta Veuve Clicquot. To także symbol stylu życia – nowoczesnego, spontanicznego i ekscytującego, z przewrotnym przymrużeniem oka i orzeźwiającą nonszalancją.
Od momentu przejęcia domu, Madame Clicquot nie była tylko figurantem. Była liderem i wynalazcą, napędzanym przez jej zmysł tworzenia i doskonałości. Jedna z pierwszych bizneswoman współczesnych czasów, Madame Clicquot niestrudzenie podbijała nowe rynki i ostatecznie zyskała miano wielkiego szacunku wśród swoich rówieśników: la grande dame of Champagne.
Dom był awangardowy wprowadzając w 1972 roku nagrodę Veuve Clicquot Business Woman Award, aby wyróżnić kobiety przedsiębiorcze. Od tego czasu uhonorowano 350 kobiet w 27 krajach. Dzisiaj to zaangażowanie idzie jeszcze dalej dzięki Bold by Veuve Clicquot, konkretnemu międzynarodowemu programowi zaprojektowanemu dla większego wpływu, z wieloma działaniami na całym świecie i Bold Woman Award w sercu tego wszystkiego.
„Nasz Maison od tak wielu lat pracuje u boku kobiet-przedsiębiorców, ale wciąż jest praca do wykonania. Musimy więc mówić jeszcze głośniej, iść szybciej i podejmować działania.”
Jean-Marc Gallot, prezes zarządu Veuve Clicquot